Categories
Из България Размисли

Тарифен план „Шизофреник“

Имаше време, когато си стрóшвах нервите за дреболии. Например заради мобилния оператор, с който имам договор за съвсем добродушни отношения, а той надписваше сметката ми.

Плащах си аз 50 лева месечно години наред. Направих глупостта обаче да прекарам 10 дни в Париж. Прибирам се, и какво да видя – 110 лева сметка. Викам си „Роуминг, братче”. Обаче този роуминг продължи цяла година… Докато не вдигнах страховит скандал в едно офисче на едни мили хорица в униформи. Оттогава сметката пак ми падна на 50 лева. Оказа се, че е трябвало шумно да ги уведомя, че съм се прибрал от Париж.

Стрóшвах си нервите и когато същият този мобилен оператор ми взимаше два пъти повече пари, отколкото сочеше фактурата.

Понеже съм човек, който не харесва опашките, нито пък общуването с „експерти”, реших да се възползвам от директния дебит. С тази услуга ти делегираш права на банката да плати сумата по издадена от определена институция фактура при поискване от страна на последната. Само трябва да имаш достатъчно парички в сметката, нищо повече. Е, оказа се, че пак тъпо съм постъпил. От оператора непрекъснато изискваха по 2-3 пъти плащане на една и съща сметка. Това водеше до разправии по телефона, гóрки извинения и чакане около 4-5 дни, за да се върнат парите по личната ми сметка.

Сега тези тревоги ми се струват недостижима романтика. Защото същият този мобилен оператор от половин година върши безподобни мизерии.

Не ми беше идвала фактура цели три месеца. От мобилният оператор обявиха, че когато се появи заветната сметка, ще уведомят потребителите с есемес. Говори се, че са очаквали бедният потребител да купи червена роза, да припадне три пъти на опашка пред някой офис, и накрая, изтощен и с ниски нива на кръвната захар, да плати с усмивка и да връчи цвекето на „експерта по обслужване на клиенти”. А, и да не протестира срещу сумата, щото „Г-не, това е сметка за преди 4 месеца! Не може да помните, че не сте говорили с някой познат от Етиопия!”

Разправии, скандали, заплахи – общо 170 минути чакане на безплатния телефон на оператора, за да се осъществи разговор от 7.

Та…дойде и при мен есемесът. Викам си „Тия сега 3 накуп ще ми пуснат, а не искам да ги плащам наведнъж.” За да реша проблема, се затичах през работно време към банката. Беше въпрос на живот и смърт да си спра директния дебит. Не исках да ми дръпнат пари за няколко фактури накуп. Обаче…късно! Те ги били взели вече. Разправии, скандали, заплахи – общо 170 минути чакане на безплатния телефон на оператора, за да се осъществи разговор от 7. Не направих нищо. Обясниха ми, че много съжаляват, че са пропуснали да ме уведомят за другите 2 фактури…тяхна грешка било, ама да не се ядосвам ме посъветваха…

Преглътнах моята си глупост да не плащам на каса. Обаче се задавих със сумата от сметките – почти два пъти по-висока от обикновено. Според мобилния ми оператор, освен, че през фактурираните месеци не съм правил нищо друго, освен да говоря по телефона, то по време на сутрешното ми кафе съм дрънкал с някой в Италия. Не мога да не им призная нещо обаче, и то е, че имат чувство за естетика – международните разговори бяха през 3 дни. Не един днес, втори след седмица, а трети – след ден. През 3 дни! Така, за красота.

Е, опростиха ми една месечна такса. След като проведох разговори от типа „Веднага ми дайте да говоря с мениджъра ви”, „Не може да нямате висшестоящ, та вие не говорите правилен български ******** мръсен”, „Ей, КЗП ще ви разгони фамилията, скапани измамници”, и т.н., ми се извиниха, и ми подариха една месечна такса. ГолЕм успех! Чудех се „Ялта” или Военния клуб да запазя, та да отпразнувам победата качествено…Мда.

Още не ми бяха изсъхнали сълзите от благородството на мобилния опрератор обаче,  когато се сблъсках с ново 200. Пристигнаха три сметки накуп, този път на жена ми. Тя плати първата, и реши да се възползва от крайния срок на фактурите, за да не стане така, че този месец цялото семейство да сме работили за телефоните си. След дни дойдоха и заветните три сметки на сина ми. Платих му най-старата. Но му изключиха джиесема. Трябвало да се издължи напълно по фактурите. Разговорът с оператора беше следният:

„Ало, пак съм аз! Тоя път за сина ми. Платихме една от сметките, ама му спряхте телефона. А при жена ми не беше така. Какво става?! Нали има краен и удължен срок за плащане? Ние от него ще се възползваме, не от отстъпките ви ако внесем сега накуп парите – така сме решили.”

„Г-не, няма да му пуснем телефона, докато не се издължи напълно към нас. С жена ви е станала някаква грешка. Дайте номера и да проверим каква е работата!”

„Ей сега, само ме изчакайте 170 минути и ще ви го дам. Ама да знаете, че нямам музика, та да ви пусна.”

И така…не се ядосвах много. Обаче полудях, когато майка ми отиде и си плати на каса. И после остана без телефон. Защото системата не била отразила плащането, а тя не си пазела касовата бележка…Извиниха се от мобилния оператор и помолиха за още малко търпение, работели усърдно по новия си перфектен софтуер. Имало много хора с проблеми като нашите, не сме били единствени. Така ме успокоиха.

А аз се свързах с адвокат, и с негова помощ ще прекратявам договора си с оператора. Но не спирам да се чудя какво ни има тук, в България, че всеки, който дойде, ни прави на маймуни.

Щото ако аз съм с проблемите, които ви описах, то има други, които са преминали без да знаят на тарифен план за мобилни услуги  „Шизофреник”. Демек говорят със себе си всеки месец по няколко пъти. И не им е безплатно. Ако не вярвате, следете си хубаво фактурите за телефона – току виж се окаже, че и вие сте на този план.

22 отговори на “Тарифен план „Шизофреник“”

Какво говориш? На мен ми дойдоха сметки със сбъркани суми, някой не може да събира, ама не знам кой. Отидох да се карам и приспаднаха парите. Сега с лупа гледам фактурите и ще е така докато ми изтече договорът. После у лево и минавам на друг оператор!

Проблемът с мобилните оператори в БГ е че всички са едни и същи „маскари“. Ако имаше нормален пазар на услугите и реална конкурентна среда, МТел да е в историято отдавна, а не да е №1 по клиенти и приходи.

Смени си мобилния оператор. В разрез с всеобщото мнение аз съм доволна от моя, не съм имала надписани сметки, оправдания със софтуеъра, нерви покрай некоректно отношение.

Мили сънародници, напълно ви разбирам и подкрепям…най-малкото защото съм разботил за въпросните господа, отвратително е да се опитваш да обясниш защо аджеба няма сметки и/или са с 300% надути, и същевременно да си длъжен да им продадеш още 1 карта с договор – ЛУДА РАБОТА!!!

Ами вече е лесно да се смени оператор , зашо сте такива мазохисти та търпите това отношение , без да правя реклама и да претендирам че е перфектен най-младия оператор е доста по добре от този дето все оше се изживява като монополист

Това се случва само с един оператор…Аз с моя проблеми не съм имала. След като им забраниха автоматичното преподписване на договора вече съм съвсем доволна!

Поздравления за статията 🙂
Подкрепям коментара с „маскарите“. След като ми се изчерпа търпението с ен на брой фактури и споменатия по-горе план, прекратих договора и пренесох номера към друг оператор. Радост голяма, че и 3 месеца удвоени минути – чудо на чудесата…За още по-голяма всеобща радост, „новия“ оператор вече 3-ти месец не може да изчисли „удвоени“-те минути и си таксува според стандартния абонаментен план…
„Извинявайте, наша е грешката, но платете фактурите, пък от следващата ще има приспадане.“…
Да не продължавам, нали?…

Просто нямам търпение да се откажа от сегашния ми оператор. Обадих се да попитам кога ми изтича договора, за да имам време да си пренеса номера към друг оператор – направо щяха да прескочат да ме набият за това намерение. Ама не се издържа вече, от 8 месеца нямам фактури – казват проверете си през интернет. Да, но последната ми сметка е за 164 лв – често звънч в чужбина на моя мъж. Но опследния месец си беше вкъщи отпуска и мислех, че този път сметката няма да е голяма. Излъгах се!
Още преди години като започна да пътува съпругът ми зад граница, аз се консултирах в офис на моб. оператор какво да направим, за да не са тежки сметките ни. Казаха, че нищо не е нужно, цената в роумингът си е еднакъв за всички абонаментни планове. И аз стисках зъби и въздишах и си плащах като поп. Миналата седмица като попитах за изтичането на договора ми, веднага ме „светнаха“ всъщност ако съм поискала „изрично“ могат да ми включат „роуминг“ и ще ми се намали цената за разговор!?!
Е, утрепаха ме!
На какъв език ли съм си говорила със служителите преди това? Кое не са разбрали?

Какво отношние има къде се намира съпругът ви за Вашата сметка? Роумингът си е само за негова сметка когато е в чужбина, Вие като му звъните от България си заплащате по национална тарифа.

Аз имах подобна сага. Както си плащах малки сметки и изведнъж – БАМ! тройно по-голяма за предният (или по-предният, не помня) месец. Решавам да подам жалба и каква ми беше изненадата: че те ми я удовлетвориха, но за предишна фактура и ми върнаха 13 лева с ДДС… представяте ли си как ни товарят без да се усетим и ако мине номера, мине… сега обаче аз си държа на другата сметка, защото там е малко по-голямо натоварването! Аз бих се включил в национална кампания да зарежем М-жица всички заедно, защото са повече от нагли вече!!!

Трябва да е от водата, щото храната всичката вече е вносна. А там откъдето я внасяме хората по-нормални ми изглеждат. И аз съм бил свидетел на т.нар. побългаряване на всеки чужденец дощъл у нас за по-дълго време. Естествено това важи и за шефовете на мобилните оператори. Идват, виждат, че тука всичко е кьор софра, всеки може да си прави каквото си поиска, стига да е монополист и да си плаща на който е на власт. И се започва… клатене, дране, скубане. Евала на нашия народ, не знам какво трябва да му се случи за да се събуди. А това дето си сменяли операторите е от трън та на глог. Всеки ден чувам хора да ми реват и от трите! Все едно да си смените джипито, на което му свършили направленията с друго, което по принцип не дава.
Днес във ФБ гледам молба за включване в колективен иск срещу ме-тел. Може би това е начинът, макар че да разчиташ на български съд е все едно да разчиташ да си платиш ипотеката с джакпот. Иначе разбирам напълно автора и му желая да хаби по-малко нерви, че инак лошо.

Трябва да ти кажа, че сравненията, които ползваш са нечовешки! Разцепих се на ипотеката и джакпота! Ако не го патентоваш, доста народ ше почне да го използва 😉

Как само вие имате проблеми с мобилните оператори дъ ге – афе не знам – неква мобилна параноя ви гони яката всички овци в това стадо………….робуваме на 10 цифри.

Не са само те, половин България изпищя от срива в системата на емтел и сума ти време никой не можеше да си плати сметката, та дори и да искаше. След няколко месеца обаче без никакъв срам маймуните започнаха да пускат фактури за по 2-3 месеца…На мен ми е много странно как една такава компания успява изобщо да остане съществуваща при един такъв фал, който освен, че ощети потребителите, със сигурност е бръкнал доста надълбоко и в техния джоб. А откъде ще си избият загубите? От клиентите, разбира се.

До Автора:
Пич смешен си !
Правиш се на много оригинален и отворен с остроумни лафчета. Не си избивай комплексите пред цяла БГ.
Иди си напсихолог – може и да успее да ти помогне.
Аман от комплексари, които пишат „модернистично“, какво с нормалните хора – къде са?
Майсторе на словото – иди и завърши журналистика най-малкото, да те научат как се пише блог, статия, новина, как да си изразяваш мнението…..
Не защитавам оператора – че е боза и тиня, така си е, ама ме дразнят много такива псевдо-писатели с нео стила си на писане – идете се научете, бе майка му стара !

АБВ, журналистика няма да уча. Професията ми не е да пиша, а и специалността „Журналистика“ в СУ не си струва.В сайта споделям така, както мога. Не виждам кой нео стил визираш, но повярвай, претенции за стил изобщо нямам. Този сайт няма и изисквания към пишещите в него да са професионални журналисти или пишещи.Благодаря и за съвета да отида на психолог. 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.